neděle 30. června 2013

Jak zůstat aktivní a neublížit si? Zkuste těhotenskou jogu!

S těhotenstvím a s postupně přibývajícími kily, jsem si začala říkat, že byto asi chtělo udržovat se v kondici a zůstat aktivní. Zároveň jsem ale nechtěla začínat se sporty, které jsem před otěhotněním vůbec nedělala. Nejméně vhodné ja běhání, pokud neběháte dlouho a pravidelně, rozhodně s tím nezačínejte právě v těhotenství. Já chtěla pokračovat v jízdě na kolečkových bruslích a na kole, ale to mi brzy doktorka i kamarádi rozmluvili. Přeci jen, riziko pádu, a to nejen vaší vinou, je vysoké. A kdo by si chtěl pak vyčítat, že ublížil vlastnímu miminku.

Co naopak připadá v úvahu je plavání, častější chůze a jóga. Nad plaváním jsem opravdu dlouho váhala, nevím jaké jsou vaše zkušenosti s veřejnými bazény, ale doktorka mě strašila infekcemi a plísněmi. Je pravda, že v těhotenství bych to opravdu řešit nechtěla. Nakonec jsem plavání vzdala. I když s nástupem letního počasí mě to stále více vrtá hlavou.

Procházky jsou skvělé, zvláště pokud máte s kým chodit, mě zachraňuje naše fenka Amélka, které mě občas vytáhne, i když se mi zrovna dvakrát nechce. No a nejlepší variantou pohybu v těhotenství je podle mě gravid joga. V druhém trimestru jsem navštívila workshop, kde jsem se naučila jak správně cvičit a proč je potřeba některé cviky přizpůsobit rostoucímu bříšku. Od té doby se snažím cvičit doma. Pomáhají mi především protahovací a dýchací cviky. Ať se rozhodnete chodit cvičit pravidelně se skupinou dalších nastávajících maminek, nebo budete cvičit v pohodlí domova, rozhodně jógu v těhotenství můžu z vlastní zkušenosti doporučit. Určitě ale necvičte klasickou jogu, nebo dokonce power jogu, opravdu ne všechny cviky jsou vhodné a je zbytečné si těhotenství sama komplikovat.

Nejvhodnější dobou pro zvýšenou fyzickou aktivitu v těhotenství je druhý trimestr, v prvním se sport příliž nedoporučuje, kvůli vysokému riziku potratu a v tom třetím už zase záleží na tom jak se cítíte a jestli pohyb budete zvládat.

2 komentáře:

  1. Cvičení je super, ale s rostoucí váhou si nedělej hlavu! Já jsem přibrala asi 17kg (a to jsem ještě rodila tři týdny před termínem), cítila jsem se jak velká těžká velryba a dneska mám opačný problém-sama od sebe jsem zhubla dvě kila pod svou před-těhotenskou váhu a polovina mého oblečení ze mě padá:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak na tyhle obtíže s váhou se těším, zatím to není tak hrozné, mám nahoře něco mezi 10-12 kg (měla jsem takovou nejasnou startovací váhu, protože jsem na začátku něco naopak zhubla těmi nevolnostmi), ale počítám že ještě tak 2kg nabere mimčo, popravdě teď ve třetím trimestru to cvičení už dost šidím :)

      Vymazat