čtvrtek 30. srpna 2018

Dva roky cupcake obchodu, tisíce dortíků a jedno velké díky



Před dvěma lety jsem stála v cupcake obchůdku a představovala si jaké to asi bude až přijdou první hosté. Nevěděla jsem kolik dortíků se asi tak může denně prodat, kolik bude potřeba lidí do výroby, ani jestli to vůbec zvládnu všechno ukočírovat s tříletou Sárou a s Kubíkem o velikosti švestky v mém břiše.

Chtělo se mi zvracet nejen kvůli těhotenským hormonům, ale i z té neuvěřitelné nervozity a očekávání, jaké to všechno asi bude. A můžu vám říct, že je to boží. Být mámou toho malýho uličníka, jeho velké ségry i našeho sladkého obchůdku. Dva roky provozu mi hodně daly, strašně moc jsem se toho naučila nejen o lidech a o práci, ale i o sobě samé.


I když jsme se za ty dva roky hodně posunuli, mám stále takový nutkavý pocit, že jsme pořád "jen" na začátku. Pořád se je co učit, v čem se zdokonalovat a posouvat si vlastní hranice.

Sama jsem zvědavá, jak se to s námi a s obchůdkem bude dál vyvíjet, a co nás všechno čeká. Ale rozhodně vám můžu slíbit, že dál pojedeme v tomhle rodinném duchu s důrazem na kvalitu a péči o zákazníka. 

Nikdy nepřestanu být vděčná všem, kteří nás podpořili v samém začátku, když ještě obchůdek ani nebyl, všech těch 429 lidí, díky který se nám prostřednictvím portálu HitHit po úspěšné crowdfundingové kampani podařilo v březnu 2016 získat investici 310 tisíc na rekonstrukci prostor a základní vybavení. Samotná rekonstrukce a získání všech potřebných povolení trvala dalších 5 měsíců a nakonec spolka více jak půl milionu korun.

Jasně, přicházeli i drobní investoři, kteří chtěli podíl na zisku, nenabízeli ale tak zajímavé částky, abychom o tom vůbec uvažovali, navíc já si vysnila rodinnou firmu. Museli jsme teda zbytek zainvestovat z vlastních zdrojů a doufat, že nás malé roztomilé dortíčky uživí. A tady bych moc ráda zamávala všem těm škarohlídům, kteří prorokovali, že to do půl roku zabalíme s pláčem v očích. I když zatím né moc, jsme v černejch!



Financování formou crowdfundingu není jen tak, je to závazek. Osobně jsem díky tomu získala pocit, že v tom nejsme sami, když máme s Kubou někdy slabší chvilku, ležíme v číslech a tabulkách, počítáme a říkáme si, zda bychom se neměli finančně líp, kdybychom se nechali oba opět zaměstnat (Jakub dělal před vstupem do podnikání v gastronomii markentigového ředitele, a já dělala v mediálce sociální sítě pro korporátní klienty), vzpomeneme si na ty lidi, kteří nám od začátku fandili a podpořili nás, a opět nás to nakopne k další práci.

Takže nebojte, my to jen tak nevzdáme, a budeme dál péct cupcakes s láskou a citem pro detail. Moc vám děkuju za dva roky přízně, za vaše mlsné jazýčky, originální objednávky, a rozzářené oči.


Kdybyste mi chtěli k těm dvou letům udělat radost, a máte chvilku, můžete nám pomoc získat reklamní prostor v časopise maminka, začátkem léta jsem se stala semifinalistkou soutěže maminka roku v kategorii "maminka podnikatelka" a mám šanci postoupit do finále a o prostor zabojovat. Hlasování běží až do 3. září a hlas mi můžete dát dokonce každou hodinu.


Pokud do toho boje jdete se mnou, děkuju moc i za něj. Sem sice šestá a postupují jen 3, ale v životě se mi už pár takových kuriozit stalo a na vzdávání se je času vždycky dost.



Ještě pár řádků k projektu Žehlím si karmu cupcakem

A protože si moc dobře uvědomuju, že nám na začátku bylo pomozeno (myslím ten crowdfunding), domnívám se, že bychom to měli vrátit zpět a také pomoc. A tak jsme letos v únoru spustili devíti měsíční kampaň “Žehlím si karmu cupcakem”, kterou jsme připravili ve spolupráci s agenturou Blue Deer na podporu Nadačního fondu pro předčasně narozené děti a jejich rodiny. Po dobu devíti měsíců (doba, kdy by mělo miminko zůstat u mámy v břiše) představujeme každý měsíc limitovaný dortík navržený jednou známou osobností. 

A tak jste v Lelí's cupcakes mohli ochutnat dortík od Milana Peroutky, foodblogerky Smooth&cooking, nebo Nikol Moravcové. V září se jeho autory stanou také Tamara a Tomáš Klusovi, já už vím jaký bude a rozhodně se je na co těšit. Z každého prodaného drortíku jde 10,- na nadační fond. Za půl roku se podařilo vybrat přes 25 tisíc korun. Akci bude zakončovat listopadový “cupcake limited week” kdy budeme v obchůdku prodávat pouze tyto limitky, a vy budete moci ochutnat všechny limitky najednou a já věřím, že toto zakončení může tu částku až zdvojnásobit. Oficiální předání šeku proběhne ještě před 17. listopadem, který je mimo jiné i mezinárodním dnem předčasně narozených děti.


Za fotky k článku moc děkuji Terezce Veselé, i ona byly jesnou z našich prvních podporovatele a přispěvatele na HitHitu.

Žádné komentáře:

Okomentovat